Kézdivásárhelyi Nők Egyesülete - Kézdivásárhelyi Nők Egyesülete

Kézdivásárhelyi Nők Egyesülete

» XIX. Századi Piackorkép - A barátság, a szeretet ismét legyőzte a távolságot!

XIX. Századi Piackorkép - A barátság, a szeretet ismét legyőzte a távolságot! - A barátság, a szeretet ismét legyőzte a távolságot! - Beszámoló a Gyöngyös Város Barátainak körének és a Kézdivásárhelyi Nők Egyesületének harmadik, XIX. Századi Piackorkép című rendezvényéről

A Kézdivásárhelyi Nők Egyesületének most megjelent 'Székely tűzhelyek ízei és furfangjai' című, új receptes könyvét Biszak Enikő, a kiadvány szerkesztője, mutatta be. A receptes könyv finom, székely hagyományos süteményeiből adtunk ízelítőt, a női egyesületünk tagjai által készített finomságokkal, amiből, ez alkalommal is megkináltuk vendégeinket.

Ugyancsak szombaton vendégeinkkel kiránduláson vettünk részt: Eresztevényen koszorút helyeztünk el Gábor Áron síremlékénél, megtekintettük  Brassó város nevezetességeit, valamint a Csernátoni Múzeum szép gyűjteményét. Este a közös vacsora előtt a Sportcsarnok parkjában, együtt elültetett kis fenyőfácskánál elénekeltük a Székely Himnuszt.

A barátság, a szeretet ismét legyőzte a távolságot! - Beszámoló a Gyöngyös Város Barátainak körének és a Kézdivásárhelyi Nők Egyesületének harmadik, XIX. Századi Piackorkép című rendezvényéről Az idén harmadik alkalommal is megszerveztük, a városi Őszi Sokadalom forgatagában, az immár hagyományossá vált, utazásunkat a múltba, a nagy változások századába. Ismét megcsodálhattuk és mutathattuk e korra jellemző motivumú kézimunkáinkat, ruháinkat. E század társadalmi és gazdasági változásai jól érzékelhetőek e kor divatjában is. A 19. századi női divat leginkább az asszonyok férjeinek sikerességét volt hivatott reprezentálni. Egy olyan korban, amikor a polgárság megerősödött a női cicoma az urak státuszszimbóluma volt. Szívesen és büszkén öltöttük magunkra ez alkalomra előkészített ruháinkat és kerestünk fel kirándulásainkon, múltunkat ídéző, történelmi nevezetességeinket. Csütörtökön érkeztek gyöngyösi barátaink, Balázs Ernő elnök úr vezetésével. A rendezvény péntek reggel vette kezdetét egy közös kirándulással, az Almási Szent Mihály hegyi templom megtekintésével, majd a Lemhényi réten való ebéddel. Délután 18 órakor a Vigadó kis termében ünnepélyes keretek közt megnyítottuk közös kézimunka kiállításunkat. A Nők Egyesületének tagjai mellett csodálatos kézimunkákkal jöttek gyöngyösi barátaink: Fiser Józsefné, Végh Máténé és Bolyky Józsefné. Bemutattunk még buzsáki és kalotaszegi varrottasokat is. Sajnos a kiállításunk csak pénteken volt megtekinthető. A megnyító ünnepségen szavaltak tehetséges, ífjú tagjaink: Bagoly Anabella, Kertész Andrea és Pap Andrea. Ferencz Hedvig és Kónya Karola e kort idéző zeneszámokkal szórakoztatták a jelenlevőket. A gyöngyösi barátaink meglepetéssel tették még szebbé az megnyítót: dr. Végh Attila versét: Erdély (székely barátaimnak) elmondta Balázs Klára, fuvolán közreműködött Bolyky József fuvola művésztanár - Kövi Szabolcs: Az ünnep című művével. A Kézdivásárhelyi Nők Egyesületének most megjelent "Székely tűzhelyek ízei és furfangjai" című, új receptes könyvét Biszak Enikő, a kiadvány szerkesztője, mutatta be. A receptes könyv finom, székely hagyományos süteményeiből adtunk ízelítőt, a női egyesületünk tagjai által készített finomságokkal, amiből, ez alkalommal is megkináltuk vendégeinket. A díszes ruhákban való felvonulásunk élén haladt a Tanulók Klubja, Gyergyai Barna tanár úr által vezetett, fúvószenekara. Velünk tartottak a Zöld Nap Egyesületének tagjai is, a székely határőr gyalogezred korhű egyenruhájában, valamint a velünk, ez alkalomra, beöltözött szimpatizánsaink. Együtt korzóztunk és kiérve a Molnár Józsiás Parkba, a zenepavilonhoz, térzene tette még szebbé az ünnepélyünket. Szombaton a Nők Egyesületének négy tagja: Pászka Éva, Sylvester Ibolya, Mátyás Ibolya és Bertalan Katalin részt vettek az Őszi Sokadalom Pityóka Főző versenyén és első helyezést kaptak ismét. Ezuttal gratulálunk Nekük Ugyancsak szombaton vendégeinkkel kiránduláson vettünk részt: Eresztevényen koszorút helyeztünk el Gábor Áron síremlékénél, megtekintettük Brassó város nevezetességeit, valamint a Csernátoni Múzeum szép gyűjteményét. Este a közös vacsora előtt a Sportcsarnok parkjában, együtt elültetett kis fenyőfácskánál elénekeltük a Székely Himnuszt. Vasárnap a zabolai Csángó Múzeumba látogattunk el majd István Sándor torjai tájházában ebédelve, búcsúztunk el a Gyöngyös Város Baráti Köre tagjaitól, barátainktól. Köszönjük Nekük, hogy itt voltak és széppé varázsolták közös rendezvényünket, felejthetelenné téve augusztus végének napjait! Köszönjük szponzorainknak a segítséget: Kézdivásárhely Polgármesteri Hivatalának, a Vigadó Művelődési Háznak, a Francia Pékségnek, a Toro Impexnek, Mi Tu Háznak, a Brooklin üzletnek.

Küldje el közleményét / eseményét / ajánlatát / hírdetését,
hogy elérhető legyen a Kézdi Infó-n hangosan is!

» Hozzászólások

Nincs még hozzászólás. Légy te az elsõ !

Hogy hozzászólhass be kell jelentkezned!