2015. szeptember 16-24. között egy újabb spanyolországi ifjúsági cserén vehettünk részt a Zöld Nap Egyesület képviseletében. Ezúttal négy ország (Spanyolország, Lettország, Románia-Székelyföld és Bulgária) résztvevői ismerkedhettek meg egymás kultúrájával és Fuerteventura (Kanári-szigetek) varázslatos világával. A Made in Europe nevet viselő projekt az Európai Unió támogatásával, az Erasmus+ program keretén belül valósult meg.

Az ifjúsági cseréről készült fotók megtekinthetők a Zöld Nap Egyesület facebook oldalán!

A székelyföldi csapat tagjai hat főből állt: a Nagy Mózes Elméleti Líceum XII. osztályos diákjai, Borsai Janka és Csiszár Borbála, a Bod Péter Tanítóképző végzős diákjai, Lukács Renáta és Tóth Tekla valamint Erdő Kinga, aki szintén a Tanítóképzőben végezte tanulmányait. Őket kísérte csoportvezetőként Györgyjakab Boróka, a Zöld Nap Egyesület tagja és a Nagy Mózes Elméleti Líceum rajz szakos tanára.
A csere célkitűzése, hogy a résztvevő fiatalok különböző hagyományos kézműves tevékenységek bemutatása és tanítása által ismertessék meg saját kultúráikat. A lettekkel virágkoszorúkat készítettünk, a bolgár csapat ékszereket, hagyományos mintával díszített terítőt valamint gonoszűző maszkot segített készíteni színes gyapjú felhasználásával, helyi csapatunk pedig a bogozás alapjait, valamint a hagyományos székelyföldi keresztszemes varrást igyekezett átadni az érdeklődőknek. Ezen tevékenységek mellett, a túrák és óceánban való fürdőzés által, alkalmunk volt felfedezni a számunkra szokatlanul kopár és egyedi tájat is. Részt vettünk egy zarándoklaton, melynek nagy hagyománya van a szigeten, néprajzi múzeumokat látogattunk (Ecomuseo La Alcogida, Museo del Grano La Cilla), ízelítőt kaptunk a hagyományos sportjátékokból, helyi diákokkal ismertettük az Erasmus+ programot, felfedeztük a kikötőváros, Poerto del Rosario strandját és kisebb utcáit, és nem utolsó sorban megismerkedhettünk egy hosszú távú projekttel is, amely a tengeri teknősök szigetre való visszatelepítését tűzte ki célul.
A cserét lezáró játékos kiértékelő során határozottan kirajzolódott, hogy minden résztvevő pozitív élményekben dús kilenc napot töltött a szigeten. Új barátokkal és jövőbeli projektek terveivel felvértezve vettünk búcsút egymástól az utolsó napon.